Thursday, February 10, 2011

Detik bermulanya...

Melangkahkan kaki meneruskan perjuangan menuntut ilmu dengan penuh tabah. Akhirnya,aku berjaya diterima untuk meneruskan pengajian ku di tingkatan enam rendah di salah sebuah sekolah yang tidak begitu asing lagi namanya di Malaysia. Ku panjatkan rasa syukur ke hadrat ALLAH S.W.T di atas segala limpah kurnianya yang mengizinkan aku untuk berada di sini.Untuk sekian kalinya, aku bertemu rakan-rakan seperjuangan baru yang berasal dari seluruh pelusuk negara Malaysia tercinta ini. Tidak ku nafikan keindahan panorama sekolah ini sedikit sebanyak memukau pandangan ku tatkala hatiku masih belum mengenali keseluruhan sekolah ini. Abah dan mama mengiringiku melangkah ke kelas yang telah di tetapkan. Sungguh aku terkejut tatkala melihatkan rakan-rakan sekelas ku yang bilangannya suku dari kebiasaan jumlah pelajar yang sepatutnya berada di dalam kelas bagi sesebuah sekolah. Guru kelas ku menerangkan kepada abah dan mama bahawa jumlah bilangan pelajar di semua kelas di sekolah ini memang sedikit untuk memastikan perhatian dapat di tumpukan kepada para pelajar dan mengawal kualiti akademik sekolah. Sebelum abah dan mama pulang, sedikit pesanan di titipkan buat ku agar menuntut ilmu seikhlasnya dan dengar nasihat guru-guru disini. 
  setelah tamat waktu persekolahan, aku bersama Nisa', rakan sekelasku menuju ke asrama. aku di perkenalkan dengan rakan-rakan sedorm denganku.....bersambung....(^_^)

No comments:

Post a Comment